Lady gaga - trip!

http://www.youtube.com/watch?v=0gM5TjSOQ48


tänkte försöka få ner lite text om våran disaster(stavas det så?)-resa till stockholm.
vi får se hur det går...
Gårdagen började med en sjuuukt trött och stressad morgon,
nationellt horprov i engelska B som man förhoppningsvis får G på.
Bilen hade vi packat ganska bra dagen innan så vi skulle bara käka i skolan sen hämta marthe, tanka & sen brumma på till Stockis. trodde vi.
hur många saker som helst gick fel påvägen.
.
Först kommer jag & Yrsa till matsalen, då har dom bytt ut riset till nån jävla äcklig potatisgratäng som var typ bara vatten..
I bilen påväg hem till Marthe gick mitt favorithalsband sönder, det är förfan ett snö?! ....
Ringde till marthe, men hon hade inte ätit.
så jag skjutsade henne till skolan, åkte hem och hämtade mitt godis som jag hade glömt,
& tog ett nytt halsband, natalies. Mitt favoritis nummer 2.
åkte hem till yrsa och hämtade henne som var och fixade huvudvärkstabletter.
Jag och yrsa åker sedan till OK för att tanka,
Marthe ringer och frågar om vi snart kommer,
då skriker yrsa "CATHRIN DET RINNER PÅ BENET!"
bra av mig att kolla på mätaren och inte på bilen,
tankade över 2 liter på backen. BRA DÄR

efter det lilla missödet åkte vi till skolan och hämtade marthe,
sen börjar vi äntligen åka mot stockholm,
när vi åkt fem-tio minuter (som tur var bara så kort tag..) så frågar yrsa;
- jaha, har alla sina biljetter nudå? ;)
M - neeeej! :o faaan!
Y - du skojar?
M - nej!
C - du måste skämta?..
M - men nej!
.
så det var bara att vända och åka tillbaka till malung för att hämta hennes biljett.
och när vi skulle vända fick jag typ 5(?!?!) motorstopp bara för jag var så sjukt stressad,
och sen typ ett till efter vi hämtat hennes biljett och skulle börja åka igen.
och innan vi åkte så skulle vi greja något i kofferten, så jag hade min bildörr öppen,
sen stog min godisburk vid sidan om sätet, dörren blåser igen och mitt godis flyger ut över marken,
burken blir demolerad..
sen kommer vi iväg igen,
efter ett tag går mitt andra halsband sönder.. vadfan liksom?
utanför fagersta slutade stereon fungera så vi stannade och fixade det,
när vi sen kommer ut på en raksträcka så kommer en gubbe bakom oss,
då körde vi kanske i 90? för vi hade en bil framför oss,
så börjar han göra en omkörning på insidan!
och jag fick ju såklart panik eftersom det var möte och det fanns ingen vägren,
så jag gasar som fan, bilen framför kör av och vi blåser på i 150 för att komma ifrån idioten, vi ser honom inte igen.
Efter en stund kände vi att vi behövde en kisspaus,
men så såg vi inte var parkeringen va, så vi körde åt fel håll, och när jag skulle vända så kör vi in i en jävla plogpinne, och dom som redan stog på parkeringen glodde som in i helvete!
Men vi hade såhär kul ändå;
efter det går resan skitbra tills vi kommer in mot stockholm och alla trafikljus,
hemma här så kör man ju mot gult, men det vågade jag inte göra där,
så det blev två tvärnitar när jag inte hann med att se att det blev gult, och han bakom höll på att köra in i oss båda gångerna, sista gången flög min demolerade godisburk iväg så vi fick godisregn (y)
sen kommer vi till den sista rondellen vi ska köra i innan vi kommer fram till Bromma & Amanda, då kör vi såklart fel och hamnar i vällingby, vi visste inte vart vi var och försökte köra ut igen, men då hamnade vi i hässelby.. och pappa ringer mitt i rondellen och frågar hur det går, och jag skriker "det går åt helvete vi måste lägga på!", haha fyfan vad rädd jag skulle varit om nån gjorde så mot mig.. Men så han fick ringa upp när vi hade stannat nånstans i hässelby och så berätta jag att vi kört fel osv. Medans yrsa och marthe letade efter någon som kunde vägen till bromma.
Vid det här laget pratar jag med Amanda som guidar oss hem till sig, men eftersom hon fortfarande var i skolan så kunde hon inte visa var vi skulle parkera, så vi var tvungen att åka runt hela kvarteret med hennes förklaringar i telefonen.. Och såklart blir jag sjukt okoncentrerad av att vara i telefon så jag kör in en jävla kant och alla bara skriker.. haha.
Sen går allt bra ett tag, tills vi kommit på tunnelbanan och ska åka in till globen,
mitt i en svart jävla tunnel så stannar vi.
vi står still ett bra tag till dom säger i högtalarna att en dörr är trasig och att vi inte får åka förens den är lagad.
Men dom lagar den ganska snabbt ändå, och vi kommer fram.
käkar på donken,
träffar isac & sen går vi in i globen och har en så sjukt underbar kväll!
på hemvägen fick vi vänta i en halvtimme på nästa tunnelbana för det var så sjuuukt fullt.
men med tanke på att globen var fylld av 15 000 små monster är det inte så konstigt.
'Fulla' hammarbyare befann sig på tåget, dom trodde att 3,5 var coolt.
Väl hemma hos amanda skulle hon och jag flytta bilarna, blev krångel men det löste sig.
Vi slockande i sängarna och var såhär glada;
hemresan idag gick snabbt & nu är jag så jäkla trött så det finns inte!
HERRRARRARA


Kommentarer
marthe

tur att vi skrattade bort allt :) (nästan iaf.)



galet bra konsert var det :D dansa, skrika, hoppa sjunga, go go gaga! GALET

2010-05-08 @ 20:56:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0