prioriteringar.

Om två veckor ska jag och herr sambo på dop.
Jag har fått en relativt bright idé till present, så nu är jag sugen på att handla och sätta igång med den.
 
I övrigt har den senaste veckan varit lite depressiv, av någon anledning.
Som att världen slutade snurra för en stund.
Hur som haver, det som är gjort är gjort, 
och just för tillfället vill jag inte ens mätta sorgen på det enda sättet som jag vet kommer att fungera.
 
Nämligen är det så, att jag & Raif har tagit ett gemensamt beslut
(läs, han hade ingen talan) om att skaffa en till hund.
Denna gången ska det dock bli en renrasig.
 
Detta bestämdes i all hast då min favoritkollega & hennes mamma, som har en kennel,
hade i tankarna att de ville behålla en valp från sin senaste kull och ha på foder. 
Utan att ens blinka, än mindre tänka eller andas så ropade,
skuttade och smilade jag fram ett stort "jaaaaag tar den!!!"
 
Absolut inte ett ögonblick jag ångrar, det ska bli så otroligt kul,
och dom ska även lära upp mig & hunden hur vi ska ställa ut.
 
I hela mitt liv har jag suktat efter dom där vackra, färgrika och prestigefyllda rosetterna, 
så nu jäklar ska här vinnas!
 
Min första utställning blir till hösten,
men innan dess ska valpen ställas ut av S & H i mitten av sommaren.
 
Om 4 veckor är det hemflyttningsdax!
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0